හැදින්වීම
මෙම අත්හදා බැලීමේදී, බොත්තමක් හෙවත් පුෂ් බට්න් එකක් භාවිතයෙන් ඩිජිටල් I/O භාවිතා කර LED එකක් ON/OFF කරන්නේ කෙසේදැයි ඔබ ඉගෙන ගත හැකිය. . “I/O පෝට්” යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ ඉන්පුට්(INPUT) සහ අවුට්පට්(OUTPUT) යන්නයි. මෙහි බාහිර උපකරණයක ප්රතිදානය කියවීම සඳහා ආර්ඩුයිනෝ යූනෝ බෝර්ඩ් එකෙහි ඉන්පුට් පින් භාවිතා කෙරේ. පුවරුවේම පින් 13 ට සම්බන්ධ LED එකක් ඇති හෙයින් පහසුව සඳහා මෙම අත්හදා බැලීම සඳහා ඔබට මෙම LED භාවිතා කළ හැකිය.
අවශ්ය උපාංග
- – 1 * Arduino Uno board
- – 1 * USB cable
- – 1 * Button
- – 1 * Resistor (10kΩ)
- – Jumper wires
- – 1 * Breadboard
මූලධර්මය
Push Button
වෙලදපොලේ අපිට විවිධ ආකාරයේ පුෂ් බටන් මිලදී ගත හැකිය, මේවා විවිධ ප්රමාණයෙන් දැක ගත හැකිය. කෙසේ වෙතත් හැම බටන් එකක්ම ක්රියාත්මක වන ආකාරයේ වෙනසක් නැත. ඔබට මෙම ඕනෑම එකක් පහසුවෙන් අර්ඩුයිනෝ සමග භාවිතා කළ හැකිය.
බොත්තම් පුෂ් බටන් යනු ස්විචයකි. එනම් ඉලෙක්ට්රොනික උපකරණ පාලනය කිරීම සඳහා භාවිතා කරන පොදු අංගයකි. පරිපථ සම්බන්ධ කිරීම(ON) හෝ විසන්ධි(OFF) කිරීම සඳහා ඒවා සාමාන්යයෙන් ස්විච් ලෙස භාවිතා කෙරේ. පුෂ් බටන් විවිධ හැඩයන්ගෙන් සහ ප්රමාණයන්ගෙන් යුක්ත වුවද පහත පින්තූර වල දැක්වෙන පරිදි මෙහි භාවිතා කර ඇත්තේ මිලිමීටර් 6 කුඩා පුෂ් බටන් එකකි,. එකම පාට ඊතල වලින් පෙන්වා ඇති පින් සම්බන්ධ කිරීමට අදහස් කෙරේ. එහි පින් පවතින ආකාරය හා සම්බන්ධ වන ආකාරය පහත දැක්වේ.
පුෂ් බටන් එක එබූ විට නිල් ඊතල වලින් පෙන්වන පින්, රතු ඊතල වලින් පෙන්වන පින් එකට සම්බන්ධ වේ.
සාමාන්යයෙන් LED එක ක්රියාත්මක කිරීම(ON) හෝ ක්රියාවිරහිත කිරීම(OFF) සඳහා LED පරිපථයකට පුෂ් බටන් එක කෙලින්ම සම්බන්ධ වේ. මෙම සම්බන්ධතාවය සාපේක්ෂව සරල ය. කෙසේ වෙතත්, සමහර විට විවිධ බාධා කිරීම් නිසා ඇති වන බොත්තම එබීමෙන් තොරව LED ස්වයංක්රීයව දැල්වෙනු ඇත. මෙම බාහිර ඇඟිලි ගැසීම් වලක්වා ගැනීම සඳහා, පුෂ් බටන් පින් සහ GND පින් අතර 1K-10KΩ ප්රතිරෝධකයක් සම්බන්ධ කිරීම සඳහා pull-down-ප්රතිරෝධකයක් භාවිතා කරයි. පුෂ් බටන් එක ක්රියා විරහිත කර ඇති තාක් කල් GND වෙත සම්බන්ධ වූ විට බාහිර ඇඟිලි ගැසීම් පරිභෝජනය කිරීමට එය භාවිතා කෙරේ.
මෙම පරිපථ සම්බන්ධතාවය බොහෝ පරිපථ සහ ඉලෙක්ට්රොනික උපාංග වල බහුලව භාවිතා වේ. උදාහරණයක් වශයෙන් ඔබ ජංගම දුරකථනයේ බොත්තම එබුවහොත් පසුපස ආලෝකය දැල්වේ.
පරිපථ සටහන
පළමු පියවර :පරිපථ සටහනට අනුව නිවැරදිව සම්බධතා ගොඩනගන්න
දෙවන පියවර: කේත සටහන – Code – අර්ඩුයිනෝ IDE එක භාවිතයෙන් පහත කේත සකස් කරන්න
//Controlling Led By Button //Turns on and off a LED ,when pressings button attach to pin12 const int keyPin = 12; //the number of the key pin const int ledPin = 13;//the number of the led pin /**********************************/ void setup() { pinMode(keyPin,INPUT);//initialize the key pin as input pinMode(ledPin,OUTPUT);//initialize the led pin as output } /**********************************/ void loop() { //read the state of the key value //and check if the kye is pressed //if it is,the state is HIGH if(digitalRead(keyPin) ==HIGH ) { digitalWrite(ledPin,HIGH);//turn on the led } else { digitalWrite(ledPin,LOW);//turn off the led } } /************************************/
තුන්වන පියවර : සාදාගත් කේත සටහන(code) කම්පයිල්(Compile) කර නිවැරදි දැයි පරීකෂා කරන්න
හතරවන පියවර : කිසිම ගැටළුවක් පෙන්වන්නේ නැති නම් එය අර්ඩුයිනෝ බෝර්ඩ් එක වෙත අප්ලෝඩ් කරන්න
දැන් පුෂ් බටන් එක ඔබන්න, දැන් අර්ඩුයිනෝ බෝර්ඩ් පුවරුවේ ඇති LED එක දැල්වේ.
